Smukłe ciało muśnięte opalenizną nie musi odchodzić w zapomnienie wraz ze spadającymi liśćmi. Podpowiadamy jak zadbać o utrzymanie wakacyjnej figury i kondycji fit bez względu na niekorzystne warunki pogodowe. Dieta, siłownia i spa efektywny sposób pielęgnacji i zaprawy przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i intensywnym wysiłkiem zimowego sezonu na stoku.

Aby zmaksymalizować swoje osiągnięcia na stoku, warto zacząć regularnie wykonywać niektóre ćwiczenia (głównie aerobowe, angażujące duże partie mięśni, np. bieganie, Nordic Walking, fitness TBC, step) zwiększające wydolność organizmu i zmniejszające prawdopodobieństwo kontuzji (wzmacniające mięśnie nóg, grzbietu oraz ramion). Dieta cud - nie istnieje ale przed zimą trzeba koniecznie zadbać o poziom odporności. Do codziennej diety należy koniecznie włączyć pożywienie które reguluje przemianę materii i działa wzmacniająco i przeciwutleniająco. Herbatki ziołowe, napary z suszonych owoców, kiszona kapusta, czosnek oraz wszelkie kombinacje warzyw i owoców z naszej strefy klimatycznej w dowolnych ilościach mile widziane!

W mroźne dni skóra traci wilgoć blisko dwa razy szybciej niż latem, a zatem staje się szorstka, spada elastyczność, ulega podrażnieniom. Słabną naturalne mechanizmy ochronne, zwłaszcza osłona lipidowa naskórka. Brak dostatecznej ochrony może prowadzić do przemrożenia, a nawet odmrożenia wrażliwych partii skóry. Już stosunkowo łagodne podrażnienienia mogą spowodować pękanie drobnych, płytko położonych naczynek krwionośnych, co ma z kolei niekorzystny wpływ nie tylko na wygląd, ale i prawidłowe funkcjonowanie skóry. Preparaty kosmetyczne o tłustej konsystencji z pewnością ochronią przed niekorzystnymi warunkami. Warto także skusić się na wykonanie masażu ciała gorącym, aromatycznym olejem, zimą mamy znacznie mniej ruchu, więcej siedzimy i nasze mięśnie często są spięte. Masaż całego ciała wspaniale relaksuje i zapewnia rozgrzanie mięśni, rozluźnienie ciała, natomiast mocniejszy masaż, ukierunkowany na brzuch, pośladki, uda to pewne przygotowanie do białego szaleństwa na stoku. Bezpośrednio przed wyjściem z domu warto nałożyć tłusty krem ochronny. Pamiętajmy, że zimą na stoku słońce bywa zdradliwe, ponieważ natężenie promieni UV jest równie wysokie co latem, dodatkowo promienie świetlne ulegają odbiciu od warstwy białego puchu. Jeżeli wystąpią jakiekolwiek podrażnienia związane ze słońcem, mrozem lub wiatrem tuz po powrocie do domu polecamy nałożenie preparatu łagodzącego. 

Jeżeli po całodziennym szusowaniu na stoku mięśnie pomimo solidnego przygotowania są bolesne, zmęczone i przemarznięte masaż w SPA to recepta na poprawę samopoczucia, kondycji ciała i efektywne rozgrzanie. Masaż gorącymi kamieniami. Polecany jest szczególnie w stanach wyczerpania psycho-fizycznego oraz przy wzmożonym napięciu. Poprawia odżywienie komórkowe, relaksuje rozgrzewa i odpręża całe ciało. Masaż świecą Obejmuje całe ciało i jest masażem relaksacyjnym. Zdecydowane rozciągające ruchy przynoszące ukojenie, rozluźniające mięśnie, rozpieszczające ciało od stóp do głowy. Cały zabieg nasycony jest wyjątkowo delikatnymi, przyjemnymi zapachami olejku świecy. Masaż klasyczny grzbietu - mocny masaż całego grzbietu ze szczególnym opracowaniem napiętych mięśni przykręgosłupowych. Celem masażu klasycznego jest zadziałanie na mięśnie i zakończenia nerwowe w skórze a także na układ krwionośny i limfatyczny. Wszystkie te działania sprowadzają się do rozluźnienia napiętych partii grzbietu i karku oraz likwidacji bólu i napięcia. Pomimo tego, że zima nie jest przyjazną porą roku dla naszej skóry, odpowiednie przygotowanie i pielęgnacja sprawi że będziemy się cieszyć, że nadeszła i korzystać z jej uroków, spacerów i sportów zimowych. W końcu tylko teraz świat może wyglądać tak pięknie - cały okryty białą puchową pierzynką...